loading...
وبلاگ درسی معین رضائیان
moein rezaeian بازدید : 25 جمعه 13 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

مرورگرهای وب، از قبیل :

Safari

Opera

Maxtone

Chrome

 

مرورگر Opera :

اُپرا یک مرورگر وب رایگان و متن‌بسته وب و نرم‌افزاری اینترنتی با بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر است که شرکت نرم‌افزاری اپرا آن را توسعه داده‌است. این مرورگر برای کاربری‌های عمومی اینترنتی نظیر نمایش وبسایت‌ها، دریافت و ارسال نامه‌های الکترونیکی، مدیریت ارتباطات، گفتگوی برخط آی‌آرسی، بارگذاری از طریق پروتکل بیت‌تورنت و خواندن فیدهای وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. اپرا برای کاربرد برروی رایانه‌های شخصی، تلفن‌های همراه و تبلت‌ها به طور رایگان عرضه می‌گردد.

اجزای اصلی اپرا عبارتند از مرور بر پایه‌ها تب‌ها، امکانات کوچک و بزرگنمایی صفحات، تنوع اشکال نشانگر موس و یک بخش مدیریت بارگذاری یکپارچه‌است. از نظر امنیتی اپرا دارای یک محافظ داخلی در مقابل حملات فیشینگ و برنامه‌های موسوم به بدافزار (Malware) مثل کرم‌ها یا اسب‌های تروای رایانه‌ای است، همچنین دارای توانایی حفظ امنیت در هنگام مرور وبسایت‌ها و حذف اطلاعات شخصی همچون کوکی اچ‌تی‌تی‌پی‌ها است.

اپرا برروی طیف متنوعی از سیستم‌های عامل مثل مایکروسافت ویندوز، مک اواس ده، لینوکس، فری بی‌اس‌دی و سولاریس قابل اجراست. اگرچه امکانات مرورگر اپرا به نسبت از فایرفاکس بیشتر است و نیز سریعترین مرورگر وب شناخته شده‌است اما این مرورگر تنها کسر کوچکی از بازار مرورگرهای رایانه‌ای را به خود اختصاص داده‌است، البته اپرا بازار قدرتمندتری در زمینه دستگاه‌های سیار مثل تلفن‌های همراه، تلفن‌های هوشمند و دستیار دیجیتال شخصی در اختیار دارد. اپرا برای دستگاه‌هایی که از سیستم‌عامل سیمبین یا ویندوز موبایل قابل استفاده‌است. نزدیک به ۴۰ میلیون دستگاه تلفن همراه دارای نرم‌افزار اپرا هستند. همچنین اپرا تنها مرورگر قابل استفاده بر روی کنسول‌های بازی نینتندو دی‌اس و وی محسوب می‌گردد. اپرا در برخی از کشورها مانند اوکراین محبوب ترین مرورگر وب شناخته شده‌است.

ویژگی‌ها:

  • Opera Turbo: که با فشرده سازی صفحات و تصاویر به میزان ۲، ۳ یا ۴ برابر (بسته به سرعت اتصال اینرنت) سرعت بارگذاری صفحات وب را تا چندین برابر بالا می‌برد.
  • Opera Unite: برای اشتراک گذاری فایلهای دلخواه خود روی شبکه اینترنت، بدون نیاز به آپلود آنها در سایتهای دیگر
  • Opera Link: برای هماهنگی سریع اطلاعات مرورگر خودتان روی اپرای دیگر یا رایانه دیگر
  • Private browsing: برای مرور کردن کاملا ایمن صفحات اینترنت بدون برجای ماندن رد پا روی رایانه (نسخه ۱۰/۵۰)
  • Opera extensions: افزونه‌های مرورگر اپرا که از نسخه ۱۱ به بعد به این مرورگر افزوده شده‌است.
  • Opera Mail: این قابلیت یکی از بهترین قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی استکه به این مرورگر نسبت به دیگر مرورگرها برتری می‌بخشد. با استفاده از این قابلیت می‌توان در فید سایت‌ها و وبلاگ‌ها مشترک شد و از بروزرسانی آنها مطلع شد. همچنین این فید خوان قابلیت پوشه سازی و دسته بندی نیز دارد.
  • Speed Dial: امکان دسترسی سریع به سایت های از پیش تعیین شده در Tab جدید.
  • Mouse Gestures: انجام فرمان های رایج در مرورگر مانند باز کردن Tab جدید و بازگشت به صفحه قبل،با نگه داشتن کلید راست موس و حرکت دادن موس به جهت های تعیین شده.
  • Extensions: جایگزینی برای Widget های اپرا است که عملکردی مانند افزونه های فایرفاکس دارد.

 

مرورگر Google chrome:

گوگل کروم (به انگلیسی: Google Chrome)‏ یک مرورگر وب رایگان است که در ۲ سپتامبر ۲۰۰۸ (۱۲ شهریور ۱۳۸۷) توسط شرکت گوگل بر پایهٔ پروژهٔ کرومیوم عرضه شد. در ابتدا نسخهٔ آزمایشی آن برای کاربران نرم‌افزار سیستم‌عامل ویندوز در یک‌صد کشور جهان عرضه شد ولی گوگل اعلام کرد که نسخه‌های منطبق با سیستم‌عامل گنو/لینوکس و رایانهٔ اپل مکینتاش آن هم در آینده توزیع خواهد شد.موتور این مرورگر نرم‌افزار آزاد وب‌کیت (به انگلیسی: WebKit)‏ است. از امکانات و قابلیت‌های آن می‌توان به Tabbed browsing، و امکاناتی مشابه Privacy در سافاری و Speed Dial در مرورگر اپرا اشاره نمود.

در سپتامبر ۲۰۰۸ گوگل بخش زیادی از کد منبع کروم شامل، موتور جاوااسکریپت وی۸ را با نام کرومیم در اختیار عموم قرار داد. این کار باعث شد که دیگران بتوانند کد را مطالعه کنند و کمک کنند تا این مرورگر برای سیستم عامل لینوکس و مک نیز قابل استفاده شود.

امکانات :

گوگل کروم مرورگری امن، سریع و بسیار با ثبات است. گوگل کروم تفاوت بسیاری با دیگر رقیبانش ندارد. قدرت کروم به عملکرد برنامه و سرعت پردازش آن به جاوا اسکریپت آن بستگی دارد. گوگل کروم از زبان های بسیاری مانند فارسی پشتیبانی می کند .

 

 

مرورگر Safari :

سافاری (به انگلیسی: Safari)‏ مرورگری از شرکت اپل است که بر پایه WebKit ساخته شده است و با ظاهری ساده و آسان دارای امکانات پیشرفته و امنیت قابل قبول بوده و در حال حاضر نسخه ۵.۰ این مرورگر عرضه شده‌است.از این مرورگر در سیستم‌عامل‌های مک اواس ده و ویندوز می‌توان استفاده کرد. استیو جابز، مدیر عامل شرکت رایانه‌ای اپل در تاریخ ۱۱ ژوئن ۲۰۰۷ اعلام کرد که این شرکت نسخه‌ای از مرورگر وب سافاریرا برای سیستم‌عامل ویندوز تهیه کرده‌است.

ویژگی‌ها :

جلوگیری از باز شدن pop-upها

امنیت بسیار بالا

سرعت عالی

بالاترین سرعت باز کردن کد های جاوا اسکریپ در بین مرورگرها

داشتن ویژگی خاصی برای نمایش متون و جلوگیری از خستگی چشم

داشتن میانبرهای زیبا

قابلیت باز کردن تمامی صفحات در یک صفحه

داشتن میانبر گوگل,یاهو و بینگ

قابلیت ذخیره پسوردها

ثبت صفحات بیشترین بازدید توسط شما در صفحه اول

دارای دانلودمنیجر قوی

گرافیک بالا

خوانیدن rss

و….

 

 

 

مرورگر Maxtone :

MAXTONE مرورگری است که بر مبنای موتور اجرایی مرورگر معروف مایکروسافت یعنی ، اینترنت اکسپلورر ساخته شده است ، به گونه ای که نام قبلی آن MyIE2 نام داشت و شباهت وجود حروف IE که نام انحصاری اینترنت اکسپلورر می باشد گواهی براین مطلب می باشد. Maxthon ، مرورگر وبی قدرتمند می باشد که محیط کاربری آن دارای قابلیتهای دلخواه سازی فراوان می باشد. این مرورگر با استفاده از ویژگی مرور سربرگی خود این امکان را به شما می دهد تا بتوانید چندین صفحه مختلف وب را تنها با استفاده از یک پنچره مرورگر مرور نمایید.

همچنین این نرم افزار از منابع سیستمی بسیار کمی برای کار کردن استفاده می نماید. این مرورگر دارای محیطی کاملا یکپارچه و دلخواه می باشد که از پوسته های متعدد مانند پوسته پیش فرض، Turbo Qute , Mozilla_2 , Safari , TCPort , X_Phoenity ، پلاگینهای مختلف مانند AI Roboform , FlashSave , ViewSource , EnableRightClick , Up a Directory , Weather و نیز افزونه های اینترنت اکسپلورر و تولبارهای ویژه مانند تولبار گوگل و یاهو پشتیبانی می نماید. از دیگر ویژگی های این مرورگر می توان به سرعت بالای آن در باز نمودن صفحات با استفاده از ابزارهای شتابدهنده هوشمند مرور وبسایت ، خبرخوان ، بوک مارک نمودن ، قابلیت کشیدن و رها کردن ، بلاک نمودن منوهای تبلیغاتی ، ارائه سرویسهای مورد علاقه آنلاین ، عکس گرفتن از صفحه و غیره اشاره نمود.

MAXTONEمحصولی از کمپانی Mozilla مرورگری امن ، مطرح ، قدرتمند و با امکانات فراوان و سرعت بالاست. این مرورگر محبوب را به خاطر کیفیت و کارایی بالایش هم ردیف سایر مرورگرهای مطرح دنیا مانند Internet Explorer و Opera و شاید بهتر از آنها در بعضی امکانات شده است. توانایی باز نمودن تمامی پنجره ها به صورت Tabbed Browsing تحت یک پنجره ی Firefox و توانایی جلوگیری از باز شدن پنجره های تبلیغاتی مزاحم به صورت Pop-up از جمله ویژگی های این مرورگر می باشد. امنیت بالا و جلوگیری از ورود Spyware ها و جاسوس ها به سیستم شما ویژگی برتر این نرم افزار است. مجهر به موتور قدرتمند جستجوی درونی می باشد و همچنین از سرعت بالا در دانلود فایل ها از اینترنت سود می برد. همچنین می تواند فایل های دانلود شده را دسته بندی نموده و در پوشه ای خاص ذخیره نماید. محیط زیبا همراه با امکانات فراوان از قبیل تغییر در شکل ظاهری و اضافه یا حذف نمودن Toolbar ها ، کار با فونت های مختلف و درشت و ریز کردن صفحه و همچنین مجهز بودن به Theme های گوناگون بر زیبایی و توانایی این مرورگر افزوده است.

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 24
  • بازدید کلی : 620
  • کدهای اختصاصی

    ساخت كد آهنگ

    این سایت را حمایت می کنم
    ابزار و قالب وبلاگبیست تولز

    گوگل پلاس


    Moein rezaeian